Memori keluargaku

By: kham khamsiah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  14  15  16  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 24-Jul-2007 00:44 Email | Share | | Bookmark
menjawab tagging dari kak Leen

 
 
 
View all 5 photos...
sorylee kak Leen... lewat sikit nak jawab tagged hari tuuu... asyik sibuk manjang jeee.. tak sempatpun nak cari makna nama anak2 ni pun... maklumlah masing2 dah besar panjang... makpun makin tua dah lupe makna masing-masing tuu.. bagi memenuhi permintaan kak Leen jawab gok le... gambar anak-anak akak seperti kat atas sane nunnn... di sini hari ni nak masukkan gambo kete member2 yang balik dari japan... 5 buah kete aje yang join reunion hari tuuu...


Anak akak ade 5 orang:
1. Mohd Norhisham - 25 tahun (dah kawin)
2. Siti Norhazwani - 22 tahun (masih belajar kat Universiti)
3. Mohd Norhizami - 18 tahun (buat Diploma kat Maahad Tahfiz)
4. Mohd Azzuhri - 16 tahun (sekolah asrama Al-Kiblah)
5. Siti Noraisyah - 11 tahun (sekolah Seri Abim Sg. Ramal) satu2nye yg. tinggal bersama kami....
semoga dengan jawapan ini kak Leen berpuashati noooo.....


Mr. Mizi punye
Mr. Zairi punye
Mr. Kamal punye
Mr. Mazlan punye
Pok Ngoh punye



Friday, 20-Jul-2007 03:35 Email | Share | | Bookmark
Nasi minyak hujung minggu

 
 
 
View all 8 photos...
gambo hari ni sebenarnyeee resepi masakan hujung minggu hari tuuu... kebetulan anak2 balik dari asrama jadi rajinlah sikit emaknyee nak masak... kalo tak tuu tak berasap dapur... bukan ape buat penat masak takde yang nak makannnn.... nanti tak pasal2 mak pulakkk... kena habisskannn...




Resepi Nasi Minyak

6 cups beras ~ dibasuh macam biasa
kalo mau gune beras basmati ok gok.

bahan tumis :
bunga lawang, kulit kayu manis,buah pelaga dan bunga cengkih
1 biji bawang besar di potong nipis
2 inci halia diketuk
3 sudu besar minyak sapi (ghee)
2 sudu besar majerin
1/2 cawan susu rendah lemak
2 sudu sos tomato
6 cawan air
1 helai daun pandan
garam secukup rasa
warna pilihan ikut kesukaan.

caranye:

1. panaskan periuk dan masukan minyak sapi bersama majerin
2. masukan bawang, bunga lawang, kulit kayu manis, buah pelaga dan bunga cengkih
3. kemudian masukan susu dan tomato sos, halia, garam, daun pandan dan air biarkan hingga mendidih
4. kemudian masukan beras dan masaklah cam biasa
5. bile dah masak masukan pewarne mengikut citarasa masing-masing
6. sedia untuk dihidangkan.


Resepi Udang Goreng Tomato

1/2 kilo udang besar
1 biji bawang besar ~ dihiris nipis (mayang)
1 ulas bawang putih ~ dihiris nipis (mayang)
2 biji buah tomato dipotong nipis
2 sudu cili lumat
2 sudu tomato sos
minyak untuk mengoreng
garam dan gula secukup rasa

Caranye :
1. Tumis bawang besar dan bawang putih hingga perang.
2. Masukan cili lumat, buah tomato dan tomato sos. Goreng sehingga buah tomato menjadi empuk, kemudian masukan udang.
3. Kacaulah sehingga udang bertukar warna merah dan masukan garam dan gula secukup rasa.
4. Bolehlah diangkat dan hias mengikut kesukaan.



Monday, 16-Jul-2007 00:28 Email | Share | | Bookmark
santai

 
 
 
View all 10 photos...










maaf yeee kengkawan... tiga gambar ka atas tu nampak kelabuuu... sebenarnyeee.. masa tu kat kolam renang atas bangunan hotel tu cuaca dia memang berkabussss... lagipun akak pulak pakai kamera cap ayam tu yang mutu die tak canggih macam kamera mahal tuuuuu....


Monday, 9-Jul-2007 02:19 Email | Share | | Bookmark
keluar lagiiii... (kali ini destinasinye ganu kite..)

 
 
 
View all 17 photos...






Wednesday, 4-Jul-2007 12:31 Email | Share | | Bookmark
sehari di genting highland

 
 
 
View all 32 photos...














[<<  <  2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  14  15  16  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net